Pagina menu
TwitterRssFacebookKidseropuit InstagramKidseropuit PinterestKidseropuit Youtube
Categorie menu

Gepost op Dec 31, 2017 in Blogs, Saskia, Tips | 0 reacties

De 17 van 2017 van KidsErOpUit: over reizen, bloggen en persoonlijke ‘ups and downs’

Wel een jaaroverzicht 2017, geen jaaroverzicht 2017. Saskia heeft er dit jaar lang over getwijfeld. Het is een soort (reis)bloggerstraditie om het jaar af te sluiten met een overzicht. De laatste weken speelde er privé zoveel dat haar hoofd niet echt naar terugblikken stond. Uiteindelijk besloot ze last-minute dit blog af te maken. Het is een mooie manier om een jaar af te sluiten.

De 17 van 2017 van KidsErOpUit: het jaaroverzicht 2017

Op Twitter ontstond het volgens mij: vanaf 17 dagen voor de jaarwisseling elke dag een moment uit 2017 delen. Leuk idee, maar ik stond op dat moment volop tussen de verhuisdozen. Toch is het een mooi aanknopingspunt om een jaaroverzicht 2017 mee te maken.

Op volstrekt willekeurige volgorde de 17 van 2017 van KidsErOpUit, over bloggen, reizen en persoonlijke ‘ups and downs’. Kris kras door elkaar. Momenten, herinneringen, voornemens.

Jaaroverzicht 2017, met 17 momenten, herinneringen en vooruitblikken.

#1 Goede voornemens uit 2016….

Ik begon dit jaaroverzicht met het teruglezen van mijn jaaroverzicht van 2016. Daaruit werd meteen duidelijk dat er in 2017 iets niet goed ging met de planning. De e-books zijn nog steeds niet online. Wel zijn er twee half af. Maar ja, een half e-book kun je niet in een webshop verkopen…. Hoe het kan dat de planning zo anders liep dan de bedoeling was? Door het leven. Naast KidsErOpUit heb ik een gezinsleven en een baan. Dat gezinsleven vroeg om verschillende redenen meer tijd dan ik begin 2017 had verwacht. En uiteindelijk ligt mijn prioriteit bij het welzijn van mijn gezin. Dus was ik druk met diverse zaken rondom de kinderen. De 24 uur per dag en 7 dagen per week waren snel gevuld. Ik pleit hierbij voor een 8e dag in de week, in ieder geval voor iedereen met kinderen!

In 2018 komen ze er echt, onze eigen ebooks!

#2 Heel veel nachten weg

In 2016 was ik 71 nachten weg. Mijn voornemen voor 2017? Iets rustiger aan doen. Eh, in 2017 ging ik dus 74 nachten weg. Toch voelde het rustiger. Ik was langere periodes achter elkaar weg en minder weekendjes. Ook een week weg zonder gezin is erg goed bevallen. Even bijtanken, even niet moederen. Daarnaast ging ik vaker alleen met de kinderen weg omdat Gerard minder vrije dagen heeft dan ik. Met twee kinderen van 8 en 10 jaar oud gaat dat prima. Dat houden we er in 2018 dus in.

Nieuwsgierig waar ik in 2017 al die nachten doorbracht? Dit is het lijstje:

Totaal: 74 voor Saskia, daarvan 7 nachten zonder gezin in Ierland, 15 nachten alleen met de kinderen (Duitse steden, Denemarken, deel camping Bakkum) en 2 nachten alleen met Maureen.

#3 Meest indrukwekkende bestemmingen

Er waren in 2017 twee reizen die ontzettend veel indruk hebben gemaakt: Puy du Fou en IJsland. Moet ik dat verder toelichten? Nou ja, vooruit dan. Puy du Fou is een themapark in Frankrijk. De shows zijn er zo goed. Echt absurd. Alles wat je nog nooit hebt gezien zie je daar, net als alles waarvan je dacht dat het niet kan.

In dit filmpje krijg je er een indruk van:

En dan IJsland. De natuur is daar zo overweldigend mooi. We hebben er hele bijzondere dingen gedaan, zoals een excursie IN een gletsjer en zwemmen in een openlucht zwembad midden in de natuur. Het gletsjermeer, de watervallen, de geothermische baden, de geisers…. het is in het echt zoveel indrukwekkender dan op de foto’s.

#4 Favoriete vakantieland in 2017

Als je kijkt naar het aantal overnachtingen was Duitsland duidelijk het meest favoriete vakantieland. Het is een ideale bestemming voor een vakantie dichtbij, een toffe stedentrip of om van de prachtige natuur te genieten. Alpenwelt Karwendel, Bremen en Bremerhaven zijn hoog binnen gekomen op mijn lijstje met echte gezinsbestemmingen.

Het prachtige Alpenwelt Karwendel in het zuiden van Duitsland.

#5 Terug naar bekende bestemmingen

Naast nieuwe vakantiebestemmingen waren er in 2017 ook oude bekende bestemmingen. We gingen terug naar Denemarken, altijd fijn om daar te zijn. Ook in Italie kwamen we terug. In 2016 waren we een dagje in Venetie, dit jaar stonden de Riviera dei Parchi en Toscane op het programma.

Genieten van bekende en nieuwe plekken in Italie.

#6 Op weg naar KidsErOpUit 2.0

Vorig jaar had ik het in de terugblik al over wijzigingen aan de website. We hebben toen de handige kaarten geïntroduceerd waardoor blogs makkelijker vindbaar zijn. Ook de nieuwe menustructuur beviel goed. Maar er zijn meer wensen voor de website en het totale jasje mag wel iets moderner. Frisser, lichter en subtiel meer kleur. Nou ja, onze WordPress-held Kees gaat in het nieuwe jaar aan de slag met die nieuwe jas. Ik heb in 2017 een heel lijstje aangelegd met alle wensen, als dat allemaal lukt gaat het super mooi worden.

#7 Een conferentie die tegenviel en toch een succes was

In oktober ging ik naar TBEX, een reisbloggersconferentie die in 2017 in Ierland werd gehouden. Inhoudelijk heb ik er helaas weinig opgestoken. Toch was het een succes. Het was ontzettend gezellig met collega-bloggers Tikva en Sanne en Ierland bleek zo mooi te zijn. Ik deed daar trouwens nog een bucketlist-dingetje: links rijden. En dat ging goed!

Links rijden? Ik kan het.

#8 En toen werd KidsErOpUit een 100.000+ blog

Is het nog maar 3,5 jaar geleden dat ik met KidsErOpUit begon? Ja, en toch tikten we afgelopen zomer twee maanden ruimschoots de 100.000 unieke bezoekers aan. Wat een aantallen zijn dat. Je zou al die mensen maar een kopje koffie of glas thee moeten inschenken… Na de zomer zakken de bezoekersaantallen altijd weer in. Gezinnen zijn dan bezig met andere dingen. Vanaf december komt het herstel weer. Ik ben benieuwd wanneer we in 2018 de 100.000 unieke bezoekers voorbij gaan.

Als we 2017 vergelijken met 2016, dan hebben we een toename van unieke bezoekers van 103%.

Top maand juli 2017.

#9 Wow, 1,5 miljoen pageviews in 2017

Ik ga door met cijfers. Want die zijn echt bizar. Tenminste, dat vind ik. In 2017 hadden we op KidsErOpUit 1,5 miljoen pageviews. Dat is echt onvoorstelbaar veel.

#10 Ik doe het niet alleen

Jullie weten het wel. KidsErOpUit wordt niet alleen door mij vol geschreven. Ik doe dat samen met een heel fijn team. Lieve meiden die allemaal op hun eigen manier hun steentje bijdragen aan KidsErOpUit. Ik ben erg blij met ze.

#11 Spreken op WordCamp Nijmegen

Het succes van KidsErOpUit leidt tot bijzondere dingen. Zo mocht ik spreken op WordCamp Nijmegen. Ik besloot dit niet alleen te doen, maar samen met mijn WordPress steun en toeverlaat Kees van Lamper Design. Voor ons meteen een goede aanleiding om het online samenwerken eens te onderbreken door een offline ontmoeting. Dat gaan we vaker doen. WordCamp Nijmegen was trouwens erg leuk om mee te maken en voor mij veel interessanter dan de reisbloggersconferentie die ik in Ierland bezocht.

Eerste offline ontmoeting met Kees.

#12 In de Ditjes & Datjes van Dirk van den Broek

Kennen jullie het blad Ditjes & Datjes? Het is de maandelijkse uitgave van Dirk van den Broek. Elke maand staat er een andere vakantiebestemming centraal. In september is dat Denemarken en ik mag als blogger ook iets over dit land vertellen. Hartstikke leuk!

Wereldberoemd bij de klanten van Dirk van den Broek.

#13 Verhuizen

In het voorjaar van 2017 besloten we te verhuizen. Naar een andere woonplaats. Een huis vinden viel echter niet mee. Uiteindelijk hebben we in augustus/september briefjes met ‘woning gezocht’ in de bus gedaan. Daarna ging het snel. We vonden op deze manier een fantastisch huis, verkochten heel snel ons eigen huis en moesten daar voor 20 december al uit zijn. Zo kwam het dat oktober, november en december volledig in het teken stonden van al het papierwerk regelen, inpakken, een beetje klussen en uitpakken. Met dat laatste zijn we nog volop bezig.

#14 Echte campagnes

KidsErOpUit wordt steeds meer benaderd voor samenwerkingen. Van het testen van accommodaties tot persreizen met een vol programma (en nee, dat is dus geen gratis vakantie). Regelmatig zeggen we ‘nee’, want we schrijven niet over hele luxe resorts en ook niet over bestemmingen buiten Europa.

Campagnes die echt bij KidsErOpUit passen en waarbij voor onze werkzaamheden wordt betaald zijn zeldzaam. Toch mochten we er in 2017 drie doen. KidsErOpUit was opnieuw ambassadeur voor de Duitse gezinsvakantie-campagne. We gingen op Groot Gelders Avontuur en deden daarbij een content-estafette met Gezinopreis. Tot slot werden we door iambassador gevraagd voor de Riviera dei Parchi-campagne.

Het is een hele eer om deze campagnes te mogen doen en erg fijn om ook financieel iets terug te zien voor al het harde werken. Zo kunnen we KidsErOpUit in de lucht houden.

Op Groot Gelders Avontuur.

#15 Beperkte uitbreiding van het team

In 2017 is er beperkte uitbreiding van het blogteam geweest. Daar gaan we in 2018 mee door. Er lopen nu meerdere contacten voor uitbreiding. Dus jullie gaan de nieuwe bloggers de komende maanden vast leren kennen.

Heel specifiek ben ik op zoek naar een blogger uit de Randstad met kinderen in de leeftijdscategorie 4-6 jaar. Harde voorwaarde is dat je een vlotte pen hebt en leuke foto’s kunt maken. Ook ben je zelfstandig, gek op reizen en uitjes (incl theater) en hou je van gezelligheid. Bloggen voor KidsErOpUit is vrijwilligerswerk, maar als het bloggen goed gaat, dan zijn er andere leuke extraatjes en soms wel bijverdiensten mogelijk.
Voldoe je voor 100% aan deze criteria? Mail dan naar info@kidseropuit.nl en vertel in de mail iets meer over je gezin en jullie vakanties.

#16 Eerste reisplannen voor 2018 maken

Ik ben geloof ik niet zo goed in terugblikken. Ik kijk liever vooruit. Dus hierbij alvast een tipje van de sluier van mijn reisplannen voor 2018. Plannen die tenslotte in 2017 zijn gemaakt en dus prima passen in een jaaroverzicht 2017.

In de voorjaarsvakantie ga ik met de kinderen terug naar Berlijn. Vier dagen rondstruinen in deze fijne stad. Het idee is om dan in de zomer een keer terug te gaan met z’n vieren. Gecombineerd met onze eerdere stedentrip in Berlijn heb ik daarna genoeg input voor een e-book over Berlijn.

Voor de meivakantie werken we aan een plan om te gaan Interrailen. En in de zomer? Dan zijn de Scandinavische landen en Duitsland grote kanshebbers. Hoewel Italie ook blijft trekken.

#17 Last but not least….

Het jaar 2017 sluiten we anders af dan we bedacht hadden. Op Tweede Kerstdag is iemand die ons dierbaar is overleden. Wel een keer verwacht, maar niet nu. Daarom voelt terugblikken nu raar.

Ik zei het in het vorige jaaroverzicht al: het mag volgend jaar wel ietsje rustiger zijn. Datzelfde wens ik ook voor 2018 en ik hoop dat het dan beter lukt.

Voor nu: een fijne jaarwisseling en tot in het nieuwe jaar!

Saskia