Saskia’s maandoverzicht: januari 2020

En zo zitten we alweer in 2020! Ik klink misschien als een oud wijf, maar wat lijkt de tijd steeds sneller te gaan… De eerste maanden van het jaar zijn niet mijn favoriete maanden van het jaar. Grijs en grauw buiten en ik heb meestal minder energie, al is dat sinds ik dagelijks vitamine D slik een stuk beter. Maar goed, januari dus. Tijd voor een terugblik en een kijkje achter de schermen!

De kerstvakantie

Deze kerstvakantie waren we grotendeels thuis. De kinderen gingen om de beurt logeren en we maakten uitstapjes in Nederland en net over de grens. Best relaxed allemaal, al werd ik er ook onrustig van. Vind op reis gaan leuker, maar ja, onze oudste wilde echt graag een schoolvakantie thuis blijven.

Lees hier het blog over wandelen in N.P. Maasduinen

Mistig uitstapje net over de grens... Blog over dit boomkroonpad is in de maak!
Mistig uitstapje net over de grens… Blog over dit boomkroonpad is in de maak!

Nieuw kantoor

Voor mij stonden de eerst dagen van het nieuwe jaar ook in het teken van klussen in de nieuwe kantoorruimte. Schilderen en behangen. Meubels sjouwen. Het was vooral erg gezellig en het resultaat is super mooi geworden. Ik heb er al heel wat productieve werkdagen gehad.

Laatste keer dit uitzicht in het oude kantoor.... zal dat geklingel een uur lang op vrijdag niet gaan missen!
Laatste keer dit uitzicht in het oude kantoor…. zal dat geklingel een uur lang op vrijdag niet gaan missen!
Proosten met de nieuwe kantoorgenootjes nadat we de sleutel hebben gekregen.
Na hard klussen is dit een deel van het resultaat: mijn plekje!
Een deel van onze zithoek.

Werken aan de website

Die productieve werkdagen bestonden vooral uit werken aan de website. Ik heb alle landenpagina’s aangepast. Kijk maar eens via het menu bij jouw vakantiebestemming van dit jaar.

Je vindt nu op één pagina de meest recente blogs, de meest recente video’s, reisorganisaties waar wij graag onze vakantie boeken, de handige kaart met daarop de mogelijkheid om te selecteren welk type blog je wilt lezen en tot slot praktische tips.

Bekijk hier de nieuwe landenpagina van Italië

Ik schreef blogs die ik gewoon wilde schrijven voor de fun en maakte informatieve advertorials. Dat laatste zijn gesponsorde blogs, waarbij ik er altijd voor zorg dat ze van meerwaarde zijn voor de lezers.

Vakantiebeurs

Al snel was het half januari: tijd om naar de Vakdag van de Vakantiebeurs te gaan. Sinds vorig jaar is er nog maar één Vakdag i.p.v. twee, dus moest ik al m’n afspraken handig plannen.

Ik ging eerst naar de stand van Visit Denmark, waar een ontbijt klaar stond voor alle relaties. Daarna een afspraak met Visit Wales om de mogelijkheden van een persreis dit jaar te bespreken. Lunchen deed ik bij het Duits Verkeersbureau, een verkeersbureau waar we heel fijn mee samenwerken. Daarna had ik eventjes rust en tijd om bij te kletsen met andere bloggers. Samen met onze blogger Lineke sprak ik met het verkeersbureau van Tsjechie en daarna had ik meerdere borrels allemaal tegelijk. Dus even overal langs om dag te zeggen. Mijn dag eindigde met een leuk gesprek met iemand die een hele toffe accommodatie in Engeland heeft.

Moe maar voldaan miste ik net de trein. Balen, maar niets aan te doen. Toen ik eindelijk thuis was moest ik nog inpakken, want de dag daarna vertrok ik al vroeg richting Oostenrijk.

Lunchen met andere leuke bloggers op de Vakantiebeurs.

Naar Oostenrijk

In het maandoverzicht van oktober vertelde ik al over het event van het Oostenrijkse verkeersbureau. Daar bedachten Tikva van Gezinopreis, Anto van We12Travel en ik dat we wel met z’n drieën naar Oostenrijk konden gaan. Dus benaderden we twee regio’s voor een persreis. Met een regio was het snel rond, helaas haakte de andere bestemming last minute af.

Gelukkig hebben we een fijne samenwerking met Landal en zo kwam het dat onze Oostenrijk-reis bij Landal Chalet Matin begon. Vanuit deze accommodatie verkenden we het Brandnertal.

Lees hier meer over Landal Chalet Matin en Landal Brandnertal

Ik ben een ontzettend beginnende skiër, het is een vaardigheid die niet makkelijk te leren is als je er op je 40e mee begint. Tenminste, voor mij is het een hele opgave. In het Brandnertal hadden we skiles van een Nederlandse skileraar, dus ik ben weer ietsje vooruit gegaan. Meer over skiën en wandelen in het Brandnertal volgt binnenkort in een blog!

Hierna reden we door naar de Achensee. Een regio die wil laten zien dat ze meer te bieden hebben dan alleen skiën. Dus voor iedereen die wél van de winter wil genieten, maar skiën liever niet (de hele week) doet. We hebben er allemaal leuke activiteiten gedaan, als het goed is heb je dat gisteren al gelezen in het blog over de Achensee.

Lees hier meer over de Achensee

Dit. Zo mooi. Ik hou van de bergen en ik hou van deze witte wereld.

Podcasts opnemen

Eenmaal terug in Nederland had ik mijn agenda vol staan met afspraken voor podcast opnames. Zowel voor KidsErOpUit als voor de binnenkort te lanceren Participatie Podcast (onderdeel van mijn andere bedrijf).

Ik vind het fijn om de opnames wat te clusteren. Dan staat er een voorraadje podcasts klaar en kan ik er keurig één per maand lanceren.

Eerdere podcasts gemist? Je vindt ze hier terug. Of zoek op iTunes of Spotify naar het KidsErOpUit Luistermagazine.

Reisplannen voor 2020

Onze reisplannen voor 2020 krijgen langzaam vorm. Iets te langzaam naar mijn zin, maar sommige mogelijke samenwerkingen zijn nog niet zeker. Vaak plannen we onze eigen vakantie daar omheen, maar ja, dan moet ik wel weten welke persreizen we in de zomer gaan doen… Ik verwacht dat de puzzelstukjes begin februari in elkaar vallen.

Drie bestemmingen zijn wel zeker.

Zo gaan we naar Valencia en combineren we dat met een kort bezoek aan Barcelona. Onze dochter wil daar graag naar Camp Nou, dus die rondleiding is al geboekt.

Samen met mijn broertje en dochter ga ik naar de wedstrijd van de Oranjeleeuwinnen tegen Canada, die wordt in maart in Calais gespeeld.

Daarnaast staan er twee reizen naar Italië op het programma. Een rondreis ‘Made in Italy’ via Pharos Reizen met het hele gezin en samen met de jongste ga ik in juni een paar dagen naar het Gardameer. Hij is dan 5 dagen vrij terwijl zijn oudere zus wel naar school moet.

Open dagen van middelbare scholen

Voor veel gezinnen staan de twee laatste dagen van het jaar in het teken van de lerarenstaking. De school van onze jongste doet ook mee, alleen de juffen van groep 7 en 8 niet. Dus die klassen moeten wel naar school. Heeft hij even pech! Zijn zus heeft meer geluk, haar middelbare school liet vorige week weten dat ze gesloten zijn i.v.m. de staking.

Verder zijn we in deze periode druk bezig met het bezoeken van open dagen van middelbare scholen. Die zijn allemaal in de periode half januari-half februari. De scholen halen werkelijk alles uit de kast om nieuwe leerlingen te krijgen, we doen ons best om door dat marketinglaagje heen te prikken.

Zo, dat was mijn januari. Hoe was jullie maand?

Groetjes Saskia

P.S. Februari is vooral veel achter de computer werken. Even flink meters maken in de maanden voordat het reisseizoen weer start. Ik heb er zin in!

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.