KidsErOpUit: terugblik en jaaroverzicht 2015

31 december 2015. Voor mij de enige echte dag om met een terugblik en jaaroverzicht 2015 te komen. Wat was 2015 een bijzonder blogjaar! Inmiddels bestaat KidsErOpUit 1,5 jaar en staat er een familytravelblog waar ik ontzettend trots op ben. Niet alleen op de inhoud, maar ook op ons team van bloggers en op de lezers die reacties achter laten of heel trouw en stil mee lezen.

Vandaag kijk ik terug op 2015. Kijk je mee? Ik zou het leuk vinden als je hieronder een reactie achterlaat om te vertellen wat jij in 2015 aan KidsErOpUit hebt gehad! Dat is voor mij een stukje extra motivatie om in 2016 met net zoveel energie verder te gaan. KidsErOpUit is een berg werk, maar ik doe het graag.

Trots!

Jaaroverzicht 2015: waar zijn we geweest?

Een familytravelblog zonder vakanties en uitjes bestaat niet. We gingen er in 2015 dus veel op uit. Het schijnt ook een travelbloggers-dingetje te zijn om te tellen hoeveel nachten je ben weggeweest…. Ik maakte daarom van het reisjaar 2015 ook een lijstje:

• 3 nachten Sevilla: lekker rustig een keer zonder kinderen, samen met een vriendin.
  • 1 nacht Rotterdam: slapen in een ‘cool schipje’ oftewel het SS Rotterdam, met z’n allen.
  • 2 nachten mini campertrip: met z’n allen met een Camptoo-camper door Noord-Holland getoerd.
  • 1 nacht Girona: helemaal alleen!
  • 1 nacht Barcelona: nog steeds zonder kinderen, maar nu met Tikva.
  • 3 nachten in Lloret de Mar: TBEX! nog steeds zonder kinderen en met Tikva.
  • 3 nachten in Valls d’Aneu: met z’n allen genoten van de Spaanse Pyreneeën.
  • 3 nachten nabij Barcelona: met z’n allen naar Montserrat en de Barcelona.
  • 1 nacht in Heidelberg: met z’n allen in het meest romantische stadje van Duitsland, tussenstop op weg naar Salzburg.
  • 4 nachten Salzburg: met z’n allen heel veel plezier gehad tijdens onze citytrip Salzburg.
  • 21 nachten in Denemarken: 3 weken met z’n allen een prachtige rondreis gemaakt.
  • 3 nachten Bussloo: met z’n allen kamperen bij Kampeerhoeve Bussloo.
  • 2 nachten Emsland: met z’n allen ontdekken dat er net over de grens heel veel te doen is.
  • 1 nacht Arnhem: samen met blogger Marije en onze oudste dochters genoten we van het Sprookjesfestival.
  • 2 nachten Veluwe: relaxen met z’n allen tijdens het Sinterklaasweekend op De Boshoek.
  • 2 nachten Den Haag: met z’n allen deze veelzijdige stad ontdekken in de kerstvakantie.
  • 4 nachten Berlijn: op moment van publicatie van dit blog zijn we met de terugreis bezig…

Totaal: 57 nachten, waarvan 8 nachten zonder man en kinderen. Best een prestatie als je bedenkt dat we gewoon schoolgaande kinderen en banen van 4 dagen per week hebben!

Maar ik was niet de enige blogger die weg ging. Speciaal voor KidsErOpUit gingen ook andere bloggers op pad:

Ik ben benieuwd of 2016 weer zo’n reislustig jaar wordt!

Jaaroverzicht 2015: de 10 best gelezen blogs

Soms schrijven we blogs die we zelf ontzettend leuk vinden, maar dan lezen jullie die nauwelijks (snik, snik!). Andere blogs blijven dag in dag uit ontzettend populair. De 10 best gelezen blogs van 2015 zijn:

1. De beste kortingsacties voor een dagje uit in 2015
  2. Kinderen met de trein: hoe werkt dat?
  3. Dag van de leerplicht, oftewel: kan je buiten de schoolvakanties op vakantie?
  4. Rondreis Zuid-Zweden met kinderen: de route en de kosten
  5. Theatervoorstellingen voor kinderen 2015-2016
  6. Kindvriendelijke parkeerplaatsen langs de Franse snelweg
  7. Blote voetenpad Hof van Twello
  8. Betaalbaar op vakantie in het hoogseizoen
  9. Paspoort kwijt!
  10. Camping Nonna Stella in Toscane

Deze blogs worden op de voet gevolgd door de andere camping reviews en de algemene blogs over Denemarken, Kroatie en Corsica. Wat mij betreft een mooi lijstje!

Terugblik 2015: achter de schermen bij KidsErpOpUit

Ik begon de voorbereiding van deze terugblik met het lezen van mijn terugblik 2014. Wat is er dan veel gebeurd! Om maar even wat cijfertjes te noemen:

• Van het voornemen om 4 tot 5 blogs per week te plaatsen kwam niets terecht. Heel 2015 is er elke dag een nieuw blog verschenen.
  • Eind 2014 waren we met 5 bloggers. In 2015 zijn we gegroeid tot een team van 8 en nadat Mandy in november besloot te stoppen zijn we nu met z’n zevenen.
  • Er zijn twee echte redactievergaderingen geweest en we hebben een hele dag een workshop bloggen, taal en fotografie gedaan.
  • De bezoekersaantallen zijn flink gegroeid. December 2014 hadden we circa 4.000 unieke bezoekers per maand en in 2015 zijn dat er 16.000. Best trots!
  • Ook op social media gaat het fijn: net de 8.000 volgers voorbij op Facebook, net geen 1.000 op Twitter en wel de 700 gepasseerd op Instagram. Ook hebben inmiddels meer dan 300 mensen zich ingeschreven op onze nieuwsbrief en is deze drie keer verstuurd. Verder zijn we op KidsErOpUit een kletsgroepje begonnen: een online plekje om tips voor vakanties en uitjes uit te wisselen. Je bent welkom om erbij te komen!
Leuk om te zien: dit zijn de lezers van KidsErOpUit. Vooral vrouwen tussen de 35-44.
KidsErOpUit bloggers aan het werk tijdens een workshop.

Maar het gaat niet alleen om cijfers. Ik heb ook hard gewerkt aan mijn kennis en vaardigheden als blogger en startende ondernemer. TBEX was een ontzettend leuke ervaring en aan de workshop “Hoe word ik reisjournalist?” heb ik veel gehad. Maar het meest blij ben ik met mijn coachingstraject via de Kamer van Koophandel. Als deelnemer aan IkStartSmart heb ik een jaar lang een ondernemerscoach gehad en hij heeft me ontzettend goed geholpen met focus aanbrengen en prioriteren.

Hard aan het werk in Lloret de Mar...
Hard aan het werk in Lloret de Mar…
In de krant als 1000ste deelnemer van IkStartSmart.

De fijne contacten met andere bloggers waren er ook in 2015. Ik vind het heel gezellig om samen te sparren of gewoon te kletsen. Samen met Tikva van Gezinopreis heb ik familytravelbloggers.nl opgezet. Een prachtig platform waar alle professionele familytravelbloggers van Nederland en België opstaan. Dat is op zich al vernieuwend, maar dat we daar heel open zijn over onze bezoekersaantallen is dat helemaal. Dankzij dit platform zijn we nog beter zichtbaar geworden voor onze potentiële opdrachtgevers en kunnen we jullie meer interessante blogs aanbieden.

Werkend aan familytravelbloggers.

Tot slot probeer ik wat meer los te laten. Vooral achter de schermen. Naast een baan van 32 uur was het anders niet meer te doen om KidsErOpUit op deze manier draaiende te houden. Soms vind ik dat nog wel even moeilijk, maar het gaat steeds beter (hoop ik, haha).

Ook heb ik een WordPress-expert aan het werk gezet waardoor de website is verbeterd en vooral sneller is geworden. Heel fijn omdat uit te kunnen besteden, dan kan ik doen wat ik leuk vind en waar ik goed in ben.

Zo trots op 'mijn' KidsErOpUit-team: meiden, jullie zijn top! (en heel gezellig)
Zo trots op ‘mijn’ KidsErOpUit-team: meiden, jullie zijn top (en heel gezellig)!

V.l.n.r. bovenste rij: Suzanne, Lineke, Fieke, Marije en ik. Onderste rij v.l.n.r.: Daphne en Jolinda.

Vooruitblik 2016

Een nieuw jaar staat voor de deur. Ik ben heel nieuwsgierig wat 2016 gaat brengen. Plannen zijn er in ieder geval genoeg:

• Eindelijk mogelijk maken dat alle blogs ook te vinden zijn via een kaart. Achter de schermen ben ik ermee bezig, maar het is best een ‘klusje’ zeg maar….
  • Het KidsErOpUit Vakantieboek gaat ‘m dit voorjaar niet worden. De plannen zijn te groots voor de beschikbare tijd. Misschien dat we al eens een vingeroefening gaan doen met het maken van een e-book? We zullen het zien.
  • Begin maart hebben we een ontzettend leuke workshop in het vooruitzicht: “Filmen met je Smartphone”. Nu al zin in! Dat betekent dat we in 2016 doorgaan met meer filmpjes maken.
  • Ik blijf twijfelen of ik dit jaar naar TBEX ga. Het is in Stockholm (zo’n gave stad!), maar ik ben er nog niet uit of ik het qua datum kan combineren met andere verplichtingen.
  • In 2016 willen we het KidsErOpUit-team uitbreiden en tot een team van circa 10 bloggers groeien. Een ‘vacature’ ga ik tweede helft van januari open zetten.
  • Met mijn tweede onderneming Blog in Bedrijf ben ik eind 2015 gestart en die wil ik in 2016 verder gaan brengen.
Blog in Bedrijf: rustig opbouwen.

Maar misschien zijn jullie wel nieuwsgieriger naar onze reisplannen en dus naar de onderwerpen van de nieuwe blogs?

Wij gaan in de zomer in ieder geval 2 weken naar Slovenië. Lineke gaat naar Kroatië en maakt ook een tussenstop in Slovenië. Suzanne heeft al 2 vakanties in het noorden van Nederland op de planning staan en Jolinda gaat een weekend net over de grens bij Limburg. Daphne gaat de sneeuw opzoeken in Winterberg.

Daarnaast hebben we een lange lijst met wensen voor het komende jaar. Bestemmingen op dat lijstje zijn: Tsjechië, Zweden, Denemarken, Engeland, Schotland, België, Polen, Oostenrijk, Zwitserland, Italie, Portugal en Spanje. Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk allemaal gaat worden!

vakantie slovenie met kinderen
Geboekt: Slovenië!

Duitsland wil ik toch even speciaal noemen. Terwijl veel Nederlandse gezinnen standaard naar Frankrijk gaan, heeft ons buurland ook zoveel te bieden. Juist voor gezinnen. Samen met het Duits Verkeersbureaus gaan we aan jullie laten zien hoe veelzijdig en kindvriendelijk Duitsland is. Wij hebben daar heel veel zin in en hopen dat jullie met veel plezier onze blogs over Duitsland gaan lezen. Ben je nu al nieuwsgierig wat Duitsland te bieden heeft? Bekijk dan de speciale pagina voor gezinsvakanties in Duitsland op de website van het Duits Verkeersbureau.

Steun KidsErOpUit in 2016

KidsErOpUit is en blijft in 2016 een travelblog met de leukste vakanties en uitjes met kinderen in Nederland en Europa. Ben jij fan? Dan kan je KidsErOpUit op verschillende manieren steunen:

• Like de pagina op Facebook en volg ons op TwitterGoogle+PinterestInstagram en/of Bloglovin.
  • Vrienden met kinderen uitnodigen om de pagina op Facebook te liken (dat kan eenvoudig via een standaard knop op de FB-pagina).
  • Leuke blogposts delen op Facebook, retweeten op Twitter en/of pinnen op Pinterest: dat vinden wij ontzettend fijn!
  • Gewoon af en toe een reactie achterlaten onder een blogpost.
  • Meedoen aan de winacties.
  • Een link plaatsen naar KidsErOpUit op andere websites of forums waar de doelgroep komt.

Mijn dank is groot!

Wil je zelf niets missen en volg je KidsErOpUit op Facebook? Zet dan meldingen aan, dan ben je niet meer afhankelijk van de algoritmische willekeur en zie je dagelijks de nieuwe blogposts voorbij komen.

Klik op 'meldingen'
Klik op ‘meldingen’
Kies bij 'Nieuwsoverzicht' voor de bovenste optie.
Kies bij ‘Nieuwsoverzicht’ voor de bovenste optie.

Mis niets en pas op Facebook je instellingen aan van je favoriete pagina’s (en KidsErOpUit dan niet vergeten, he?).

En nu ben jij aan het woord. Wat heb je in 2015 aan KidsErOpUit gehad? Ben je ergens heen geweest omdat wij dat hebben getipt? We vinden het erg leuk omdat te horen.

Meer lezen

Zin om meer terugblikken en achter de schermen blogs te lezen? Klik & kijk voor meer inspiratie:

KidsErOpUit is te volgen op Facebook en Twitter.

16 REACTIES

1. Wij gaan juist in zomer 2016 naar Duitsland op vakantie en willen in de buurt van Salzburg op vakantie en gaan ook naar Legoland in Duitsland.
    Dus ga meteen op site van Duits verkeersbureau kijken

2. Ik heb jullie dit jaar echt “actief” ontdekt, vooral info over dagtrips gebruik ik. Met de handigheidjes waardoor je beter bent voorbereid. Ook de prijs informaties vind ik prettig zoals de vergelijking in reiskosten tussen verschillende landen “eyeopener”! Bedankt voor de leuke en nuttige info en ga vooral zo door!

3. Een jaar met leuke blogs, die niet alleen informatief zijn maar vaak ook plezierig geschreven.. Vooral Nederland vond ik vernieuwend omdat je anders naar ons landje gaat kijken

ik ben heel benieuwd naar het komend jaar!!

ga vooral zo door!

4. Leuk Saskia! Een mooi overzicht, je bent echt super goed bezig! Ik vnd het leuk dat ik je dit jaar een paar keer ben tegengekomen op events, en uiteraard ook dat ik onderdeel uitmaak van de site Familytravelbloggers. Ik hoop volgend jaar ook zo spectaculair te groeien. Naar jullie Slovenië-reis ben ik erg benieuwd en verder hoop ik wat meer warme bestemmingen tegen te komen op Kids Eropuit. Veel succes weer komend jaar en alvast een heel gelukkig nieuwjaar!

• Gewoon doorzetten! Je hebt een prachtig blog staan, dus dat komt wel goed. Ik weet niet of er veel warme bestemmingen gaan komen. Zo ja, dan wel in het voor- of naseizoen. Ik word niet zo blij van hele hoge temperaturen, dan kan ik niet zo actief zijn als ik zou willen….

5. Wauw Saskia, te gek hoor. Je mag zeker trots zijn op wat je in anderhalf jaar hebt bereikt. En nu zijn we niet alleen blogcollega’s maar ook social media collega’s lees ik net. Ik merk zelf dat ik niet mijn focus op beide kan houden. Ik hoop jij wel en je me kunt vertellen hoe . Heel veel succes voor 2016! Xxx

6. Wat een mooi overzicht! Ik heb erg veel ideetjes opgedaan wat betreft uitstapjes in Nederland en genoten van jullie verslagen. Zelf blijf ik het liefst in Nederland óf ik ga ergens all inclusive genieten. Gezien ons budget zal dat er dit jaar wel niet van komen haha. Ik heb de tips van Lineke gebruikt voor ons eigen review bezoekje aan Tiengemeten, ook haar ponyvakantie vond ik een super idee. Even wachten tot de kids iets groter zijn.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here