Citytrip Rotterdam met kinderen

Na onze goede ervaringen met een citytrip in Stockholm, werd het tijd voor een citytrip Rotterdam met kinderen. In dit fotoverslag nemen we je mee naar Rotterdam, laten we zien hoe onze citytrip er uit zag en we vertellen hoeveel deze citytrip ons heeft gekost.

Citytrip Rotterdam met kinderen: dag 1

Met de kinderen met de trein naar Rotterdam

Zaterdagmorgen vertrok om 9 uur onze trein uit Deventer. Onderweg zagen we het landschap langzaam wit kleuren, een deel van Nederland was voorzien van een laagje sneeuw. Rond 11 uur kwamen we aan in Rotterdam en namen we de metro naar Beurs. Glibberend door de sneeuw liepen we naar het Maritiem Museum.

Maritiem Museum met kinderen

Maritiem Museum tentoonstelling cruisen

Spelen bij professor Plons

Over het Maritiem Museum had ik goede verhalen gehoord en we werden binnen niet teleurgesteld. De tijdelijke tentoonstellingen over wonen op het water en cruisen vielen erg in de smaak bij Maureen en Camiel. Bij Professor Plons hadden ze de ruimte om te spelen. Buiten ligt een verzameling historische schepen, hiervan waren er twee geopend.

Stayokay kubuswoningen

Stayokay kubuswoningen Rotterdam

Vanaf 15 uur mochten we inchecken bij Stayokay Rotterdam. Deze Stayokay is gevestigd in de kubuswoningen, een unieke ervaring om daar te slapen. Nadat we onze spullen op de kamer hadden gedropt en ik een filmpje had gemaakt, was het tijd om het winterse weer opnieuw te trotseren.

Markthal Rotterdam in de sneeuw

Vlakbij de kubuswoningen ligt de Markthal. Natuurlijk wilden we deze nieuwe aanwinst van Rotterdam niet missen.

Inmiddels waren we geroutineerde sneeuw-glibberaars geworden en dus gingen we te voet naar ons restaurant in de Witte de Withstraat.

Restaurant Bazar

Restaurant Bazar met kinderen

Restaurant Bazar Rotterdam

We aten bij Restaurant Bazar. Het is mijn persoonlijke favoriet in Rotterdam. Je vindt hier heerlijke Arabische gerechten en prachtige gekleurde lampen. De bediening was erg aardig tegen de kinderen en maakte af en toe een grapje met ze. Het kindermenu was voor Maureen en Camiel meer dan genoeg.

Rotterdam by night

Slapen in de kubuswoningen

Na het eten liepen we terug naar de Stayokay. Voor Maureen en Camiel was het inmiddels bedtijd. Terwijl zij in slaap vielen, lagen wij met een boekje op ons eigen bed. Heerlijk bijkomen van onze eerste dag Rotterdam.

Citytrip Rotterdam met kinderen: dag 2

Kubuswoningen en Markthal

Zondagochtend genoten we eerst van het ontbijt en het uitzicht vanuit de ontbijtzaal.

Wandelen langs de wolkenkrabbers in Rotterdam

Het sneeuwde niet meer. Rotterdam was nog voorzien van een laagje sneeuw en met een strak blauwe lucht erboven was het prachtig. Al snel ontdekten we dag alle sneeuw nu vastgevroren was en we ons op glad ijs begaven. Over de wandeling naar Spido deden we drie kwartier in plaats van 15 minuten.

Rondvaart Spido met kinderen

SS Rotterdam

Precies op tijd waren we bij de rondvaartboot. We voeren 75 minuten door de Rotterdamse haven, zagen containers, hijskranen en grote schepen. Vooral de SS Rotterdam maakte indruk op de kinderen. Helemaal toen ze hoorden dat dit stoomschip tegenwoordig een hotel is.

Wandelen op de Erasmusbrug

Citytrip Rotterdam met kinderen

Via de Erasmusbrug glibberden we naar Villa Zebra.

Kunst bij Villa Zebra

Workshops voor kinderen bij Villa Zebra

Bij Villa Zebra kunnen kinderen kennis maken met kunst. De hele middag vermaakten we ons hier.

Rotterdam met kinderen

Skyline Rotterdam

Markthal met kinderen

Aan het einde van de middag liepen we opnieuw naar de Markthal. Hier hadden we afgesproken met blogger Fieke en haar gezin. Op een terrasje sloten wij ons weekend Rotterdam af. Fieke en haar gezin gingen deze nacht in de kubuswoningen overnachten en genoten zo ook van twee dagen Rotterdam. Wij pakten de metro en de trein naar huis.

Over het Maritiem Museum, de Markthal, de Spido Rondvaart, Villa Zebra en het overnachten in de kubuswoningen volgen later uitgebreidere blogposts. Hou KidsErOpUit dus in de gaten!

Kosten citytrip Rotterdam met kinderen

Nieuwsgierig wat deze citytrip heeft gekost? We hebben het voor je op een rijtje gezet:

• Overnachting in Stayokay kubuswoningen, inclusief ontbijt: 117 euro
  • Reis naar Rotterdam en terug naar huis: 58 euro, bestaande uit 4x 12 euro voor enkele reis Deventer-Rotterdam met 40% korting en 4 railrunner-kaartjes van 2,50 euro per stuk.
  • Reiskosten in Rotterdam (metro): circa 10 euro
  • Eten bij Bazar: 80 euro
  • Overig eten en drinken: circa 40 euro
  • Maritiem Museum: Museumkaart
  • Rondvaart Spido en Villa Zebra: circa 20 euro*.

Totaal: 305 euro.

*Via een actie uit de Veronicagids kochten we voor 10 euro per persoon een combinatieticket voor de rondvaart, Villa Zebra, Fotomuseum, Euromast en Het Nieuwe Instituut. Hiervan gebruikten we dit weekend 2 tickets. De andere bewaren we voor een tweede citytrip.

Een citytrip Rotterdam met kinderen is een echte aanrader. We zijn nog lang niet uitgekeken in deze wereldstad!

Heb jij nog meer tips voor onze volgende citytrip Rotterdam met kinderen? Vertel het in een reactie hieronder.

Meer lezen

Met kinderen kan je prima een citytrip doen, als je het tempo maar aanpast. Voor meer inspiratie klik & kijk hier:

KidsErOpUit is te volgen op Facebook en Twitter.